Specialiștii Planifică Neprevăzutul! au răspuns la peste 4.000 de întrebări despre sex și contracepție

Campania Planifică Neprevăzutul!, dedicată educării și informării pe teme de contracepție și viață sexuală, a împlinit 2 ani de la lansare. Inițiată în octombrie 2013 de Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS), campania urmărește să le ofere femeilor și cuplurilor informații corecte privind folosirea metodelor contraceptive moderne disponibile în România, pentru a evita apariția unei sarcini nedorite.

Protejarea sănătăţii reproducerii şi sexualităţii trebuie să devină importantă pentru fiecare dintre noi. Alegerile nepotrivite, bazate pe decizii luate în absenţa informaţiilor corecte şi complete, pot influența întreg cursul vieții. De aceea, ne dorim să fim un sprijin pentru oricine are nevoie de răspunsuri pentru a se bucura de o viață sexuală sănătoasă, fără griji”, spune Dr. Borbala Koo, Director Executiv SECS.

În cadrul campaniei, specialiștii au răspuns, în mod direct și personalizat, la peste 4.000 de întrebări primite fie pe adresa de e-mail doctorul@planificaneprevazutul.ro, fie în timpul webinariilor tematice susţinute. Mulţi vor să afle ce pot face pentru a preveni în mod eficient o sarcină neplanificată şi nedorită, dar temele de interes trec dincolo de contracepție. Astfel, medicul ginecolog a răspuns unor întrebări pe teme foarte variate din domeniul ginecologiei: disfuncții sexuale, beneficii non-contraceptive ale anticoncepționalelor, masturbare, infertilitate, boli cu transmitere sexuală, afecțiuni ginecologice, metode de screening pentru cancerul mamar și de col uterin, metode de contracepție tradiționale (metoda calendarului și metoda retragerii) etc.

În realitate, întrebările privind sexualitatea apar cu mult înainte de debutul vieții sexuale. Din păcate însă, absenţa răspunsurilor şi lipsa accesului la informaţii sunt cauzele numărului mare de nașteri la fete cu vârste sub 19 ani – aproape 18.600 în 2014. În fiecare lună primim sute de întrebări din partea adolescenților și a tinerilor care au nevoie de informaţii şi sprijin pentru a lua deciziile corecte privind sexualitatea lor şi evitarea unei sarcini nedorite”, spune Dr. Mirela Popa, medic primar ginecolog și specialist al campaniei Planifică Neprevăzutul!.

Campania a debutat ca o inițiativă de informare în ceea ce privește folosirea corectă a contracepției de urgență, singura metodă contraceptivă care poate evita o sarcină nedorită în urma unui contact sexual neprotejat.

Planifică Neprevăzutul! (www.planificaneprevazutul.ro) răspunde nevoii identificate în urmă cu 2 ani de cercetarea Emergency Contraception Study*, potrivit căreia  româncele au, în medie, 38 de contacte sexuale neprotejate pe an, ceea ce face ca aproape jumătate să fie nevoite să apeleze cel puțin o dată la avort. Un sfert consideră avortul ca fiind o metodă contraceptivă.

Ulterior, campania Planifică Neprevăzutul! s-a extins și oferă informații complete despre folosirea tuturor metodelor moderne de contracepție.

*„Emergency Contraception Study”, studiu efectuat de compania globală de cercetare Millward Brown cu sprijinul Gedeon-Richter Plc., a inclus și un eșantion de peste 500 de românce cu vârsta cuprinsă între 16-49 ani, care au răspuns întrebărilor pe tema obiceiurilor de utilizare și a atitudinilor cu privire atât la metodele contraceptive în general, cât și la contracepția de urgență. Intervalul de confidență 95% - marja de eroare 5%.

 


Autor: Marina Costanda



Adauga comentariu

Numele tau:

Comentariul tau:


Security Code:



Blogurile BonCafe

In lipsa ta mi se cam intampla o gramada de viata

Text de Diddle Did. Foto: Pictura de Stefania Nistoreanu Te-ai trezit si tu sa ma suspectezi ca nu-mi imaginez cum vor sta lucrurile. Lucrurile stau mereu la fel, oricat incercati voi sa le schi... Citeste tot

Nu am fost niciodata un om bogat!

Nu am fost niciodata un om bogat – in bani – zic! Am avut perioade cind am cistigat mai bine decit restul lumii, dar nu  atit de multi pe cit s-a spus! Nu am masina, nu am bani in cont , nu am casa – ...Citeste tot

#ReservedForXmas, colecția Reserved de Crăciun

Kate Moss a fost doar primul mare nume din succesiunea de vedete care promovează brandul Reserved! Următoarele pe frontispiciul brandului sunt Irina Shayk, Jon Kortajarena, Jourdan Dunn si Adwoa A... Citeste tot

Gelozie, da’ cu acte în regulă

Sunt om – mai rău, sunt femeie – şi pot înţelege toate nuanţele oneste ale geloziei. Pentru că le-am trăit, pentru că au săpat des şi adânc în mine, pentru că mi-au consumat multe extraverale şi minut... Citeste tot

NIG de vorbă cu Alina Emandi, creator bijuterii

Ca orice altă femeie, sunt o mare admiratoare de bijuterii;  frumuseţea care ne-a fost dăruită de natură poate fi oricând oglindită, intensificată, definită de bijuterii şi machiaj. Am descoperit... Citeste tot

Eu am omorat tipul din filme

Ma plimbam, ieri, printr-o librarie si mi-a sarit in ochi concitadinul Bogdan Stoica (in marime naturala, din carton) impreuna cu noua sa carte, "Tipul din filme nu exista". Promit s-o citesc, desi ti...Citeste tot

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

Rețete de la mama de-acasă

De astă dată, în loc ... Citeste tot