Audi lansează în România două noi modele 100% electrice: Audi e-tron GT și Audi Q4 e-tron, primul SUV electric compact din gamă

Audi continuă să își extindă portofoliul de modele electrificate și lansează în România Audi e-tron GT și Audi Q4 e-tron – primul SUV electric compact din gamă. Noile modele îmbină eleganța și viziunea progresistă într-un design spațios, sportiv și pur electric. Acestea dispun de motoare electrice, neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2, cu performanță ridicată în ceea ce privește încărcarea și capacitățile dinamice.

Audi e-tron a fost in anul 2020 cel mai bine vândut la nivel mondial printre vehiculele electrice fabricate de producătorii germani premium. În Norvegia a fost chiar cel mai bine vândut dintre toate modelele.

Odată cu lansarea e-tron GT, a continuat procesul de transformare a mărcii într-un furnizor de mobilitate premium durabilă. Incepând cu 2026, marca premium va lansa pe piața globală doar noi modele full electrice.

► Audi e-tron GT**: fascinația mobilității electrice în formă pură. e-tron GT quattro și RS e-tron GT

e-tron GT** reprezintă o mărturie a planurilor Audi de a da formă mobilității emoționante și fascinante a viitorului, reprezentând punctul de plecare al unei noi epoci: este un gran turismo al viitorului și preia un puternic rol reprezentativ pentru marca Audi.

Progresul, măiestria și pasiunea pentru performanțe ridicate se reunesc în Audi e-tron GT și RS e-tron GT. Gama de modele demonstrează fără echivoc cât de fascinantă poate fi mobilitatea electrică. Ambele variante sunt puternice, rapide, dinamice, cu emisii locale zero, oferind tracțiune electrică sigură și performanțe uimitoare în timpul mersului.

Esteticul ia naștere din eficiență: design exterior aerodinamic, interior spațios și elegant

La nivel estetic, e-tron GT** este o reală operă de artă, bazată pe proporții dinamice, cu un ampatament lung și ecartamentul lat, roți mari și cu linia plafonului aplatizată.

Interiorul modelelor Audi e-tron GT quattro și Audi RS e-tron GT evocă ambianța modelor gran turismo clasice. Panoul de instrumente orientat spre șofer oferă  senzația de spațiu amplu, deschis, cu un design ce amintește de un monopost.

A treia caracteristică specifică modelului gran turism, alături de sportivitate și confort, este sustenabilitatea. Astfel, ca dotare standard, mocheta de pe podea și covorașele sunt realizate din materiale reciclate din plase de pescuit, de exemplu. Scaunele sport Plus (varianta medie între cele trei opțiuni) cu reglaje în 14 direcții sunt disponibile cu două versiuni de tapițerie, ambele în mare măsură fabricate din poliester reciclat. Clienții cu gusturi foarte rafinate pot, de asemenea, opta pentru piele de calitate superioară sau pentru inserțiile decorative realizate din carbon silk-matt.

Încărcare rapidă și autonomie mare: bateria de înaltă tensiune

Autonomia maximă de până la 488 kilometri oferită de e-tron GT** este o valoare la fel de ieșită din comun ca performanțele dinamice. Bateria de înaltă tensiune asigură o capacitate electrică netă de 84 kWh (93 kWh brut), iar tehnologia de 800 de volți permite încărcarea rapidă în curent continuu, la maximum 270 kW. În condiții ideale, durează doar cinci minute pentru a încărca bateria suficient pentru a parcurge o distanță de aproximativ 100 de kilometri.

Sistem puternic: tracțiunea integrală electrică

Cu cele două motoare ale sale, unul amplasat pe puntea față, iar cel de-al doilea amplasat pe puntea spate, Audi e-tron GT** îndeplinește atât caracteristicile unui automobil sport, cât și cele ale unui automobil ce poate fi utilizat pentru deplasări lungi. În funcție de model, ansamblul de motoare generează 350 kW (476 CP) sau, în varianta RS**, 440 kW (598 CP), iar în modul overboost, e-tron GT quattro asigură pentru scurt timp chiar 390 kW (530 CP). RS e-tron GT merge chiar până la 475 kW (646 CP). Cuplul total se ridică la 630 Nm și respectiv 830 Nm. Modelul RS accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde.

Datorită răspunsului ultra-rapid la comenzi, sistemul electric de tracțiune integrală asigură un comportament sportiv accentuat și tracțiune optimă în orice situație. Viteza maximă se ridică la 245 km/h pentru e-tron GT quattro** și la 250 km/h pentru modelul RS**.

100% conectat: comenzile, sistemele de sunet, cele de infotainment și cele de asistență

e-tron GT nu este o operă de artă doar prin prisma tehnologiei și a designului, ci și a sunetului, mai ales când automobilul este echipat și cu e-tron sport sound, o dotare standard regăsită la modelul RS**, model care beneficiază și de calitatea sunetului Bang & Olufsen Premium, de asemenea inclus în dotarea standard.

La fel ca toate modelele Audi, și e-tron GT este conectat în manieră avansată, iar afișajele și comenzile operează prin intermediul Audi virtual cockpit Plus, ce poate fi controlat de la volanul multifuncțional sau folosind ecranul MMI touch. Comenzile vocale reprezintă al treilea nivel al opțiunilor de control și accesează, de asemenea, date din cloud. MMI navigation Plus aduce la bord și serviciile on-line Audi connect. Display-ul head-up, Audi phone box și sistemul de sunet Bang & Olufsen 3D Premium (dotare standard pentru RS**) sunt oferite ca dotări opționale.

Sistemele de asistență pentru condus sunt oferite în pachetele Tour, City și Park, ce sunt combinate în pachetul Assist System Plus. Prin sistemul Park Assist Plus, la executarea manevrei de parcare (atât pe locurile de parcare, precum și la ieșirea de pe locurile de parcare), șoferul poate rămâne în automobil sau se poate afla în afara automobilului, caz în care poate iniția și opri procesul de parcare din aplicația myAudi.

Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron, primele SUV-uri compacte electrice ale mărcii Audi

Cu cele două noi modele Q4 e-tron*, inginerii Audi au depășit încă o dată limitele inovației. Ambele sunt extrem de practice pentru condusul zilnic, includ o gamă impresionantă de opțiuni, un interior spațios și o serie de soluții avangardiste pentru operare, afișare și sistemele de asistență.

Gama cuprinde 3 versiuni de motorizare, cea mai puternică având puterea maximă de 220 kW (299 CP, oferită de Audi Q4 50 e-tron)***. Toate variantele au emisii locale de CO2 zero, o autonomie ridicată și timpi de încărcare în condiții ideale de doar circa 10 minute pentru o autonomie de aproximativ 130 de kilometri (conform WLTP), oferind totodată condiții avantajoase pentru încărcarea facilă. Modelul Q4 40 e-tron** cu propulsie spate atinge o autonomie de până la 520 kilometri conform ciclului WLTP, iar modelul Q4 50 e-tron quattro sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde și atinge o viteză maximă de 180 km/h.

Design progresist, funcțional și aerodinamic

Designul progresist este tipic mărcii Audi, fiind funcțional și aerodinamic: Q4 e-tron are un coeficient aerodinamic de 0,28, iar Sportback reușește chiar 0,26. Linia caroseriei impresionează cu proporții remarcabile, cu console scurte în față și roți mari, cu suprafețe clare, liniile designului minimalist fiind trasate cu o precizie extraordinară.

Semnătura distinctivă a grupurilor optice sunt caracteristici ale unui nou design futurist. Opțional, ambele SUV-uri compacte pot ieși din fabrică echipate cu farurile Matrix LED ce iluminează în toate situațiile șoseaua cât mai puternic posibil, fără a-i deranja însă pe ceilalți participanți la trafic. Farurile Matrix LED permit selectarea designului luminilor de zi, iar suplimentar oferă atât o distribuție dinamică a luminilor, cât și o animație specifică pentru funcția coming home/leaving home a farurilor și a lămpilor spate cu banda continuă iluminată, toate demonstrând avansul extraordinar în ceea ce privește tehnologia de iluminare. Semnăturile digitale ale luminilor reprezintă o premieră mondială, șoferul putând comuta între patru semnături luminoase diferite, din sistemul de infotainment MMI touch.

Alături de versiunea de bază, Audi oferă și două variante diferite de echipare pentru exterior: advanced și S line, iar în ceea ce privește oferta de culori exterioare, oferta cuprinde 8 culori diferite, inclusiv o nuanță complet nouă, Violet Aurora.

Mobilitate electrică pentru toate situațiile de utilizare, pentru oraș, dar și la drum lung

Datorită caracterului lor flexibil, modelele Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron fac față tuturor provocărilor condusului zilnic, pe care le depășesc cu brio. Deși noul Audi Q4 e-tron oferă un aspect compact și proporționat din exterior, interiorul este mare și spațios. Modelele au lungimea de 4,59 metri și prin prisma arhitecturii lor, le oferă ocupanților spațiu la un nou nivel, ce depășește limitele curente ale clasei din care fac parte.

Designul tridimensional al cockpit-ului demonstrează că tehnologia, dinamismul și utilitatea se completează perfect. De exemplu, interiorul oferă surprinzător de mult loc pentru cap și picioare, alături de o capacitate impresionantă a portbagajului de până la 1490 litri (dacă spătarul banchetei este rabatat). Designul de interior integrează opțiuni care pot fi, în aparență, trecute cu vederea. Gama Q4 e-tron impresionează și cu compartimentele de depozitare, capacitatea totală de depozitare ridicându-se la circa 25 de litri. Deosebit de practice și ingenioase sunt, de pildă, compartimentele dedicate sticlelor și integrate în partea de sus a portierelor. Aici puteți păstra în siguranță chiar și sticle de 1 litru, care vă vor fi astfel în permanență la îndemână.

Datorită autonomiei maxime de până la 520 km (WLTP; în funcție de versiunea de motorizare și de mărimea bateriei), noul Audi Q4 e-tron este perfect atât pentru condusul zilnic, cât și pentru excursii lungi sau scurte. Un alt factor care îl recomandă ca o alegere excelentă este timpul rapid de încărcare. În funcție de capacitatea modelului de baterie, poate fi încărcat într-o stație rapidă de încărcare, de la 5% la 80% în 38 de minute. Noul Audi Q4 e-tron oferă, de asemenea, o serie de soluții avantajoase pentru încărcarea acasă. Datorită sistemului compact de încărcare e-tron puteți încărca automobilul cu ajutorul prizelor electrice (prin serviciul Home Check, care include verificarea profesională a instalației electrice pe care doriți să o utilizați pentru încărcarea automobilului).

100% digital: Q4 e-tron este un gadget de mobilitate electrică

Audi Q4 e-tron se mândrește cu comenzi complet digitale, integrate ca elemente de design. Display-ul opțional head-up cu funcție de realitate augmentată oferă notificări la rezoluție excepțională în câmpul vizual al șoferului.

Un alt exemplu de progres tehnologic este panoul de bord complet digital, un standard al noului Audi Q4 e-tron. Noua generație de volane cu operare touch, integrate aspectului negru al bordului și schimbătorul de viteze slide situat în mijlocul consolei creează o atmosferă futuristă.

Funcția Infotainment și alte funcții sunt controlate prin intermediul display-ul integrat touch 11.6-inch MMI, cel mai amplu display din istoria Audi.

Un alt punct important este sistemul audio Sonos premium – utilizat în premieră într-un automobil Audi.

Ediții speciale Q4 e-tron

Lansarea pe piață este marcată prin două modele de ediție specială: varianta elegantă Edition One în nuanța Albastru Geyser preia designul showcar-ului Q4 e-tron concept și îl introduce în producția de serie, pe când varianta progresistă Edition One Gri Typhoon fascinează cu alura sa deosebit de sportivă și dinamică.

Sustenabilitatea în centrul atenției: Q4 e-tron este predat clientului cu o amprentă neutră de CO2

Cu noul Audi Q4 e-tron, sustenabilitatea începe încă dinainte ca automobilul să pornească la drum. Un exemplu este utilizarea de materiale inovatoare: tapițerie și inserții sustenabile realizate din poliester reciclat (disponibile optional). Această atitudine responsabilă față de mobilitatea viitorului este un alt motiv întemeiat – alături de experiența de condus antrenantă – pentru a face trecerea la o mașină electrică.

Sustenabilitatea – principalul pilon Audi

Audi continuă promisiunea de a își urma propria viziune progresistă, de a depăși limitele actuale în tehnologie și eficiență, dar și de a se îndrepta către un viitor sustenabil. Nevoile și dorințele oamenilor, dar și datoria față de mediul înconjurător rămân principalele surse de inspirație ale companiei.

Împreună cu furnizorii săi, Audi se angajează ferm și sustenabil să acționeze responsabil în toate proiectele sale auto. Astfel, începând cu 2017, compania își auditează partenerii în baza unui sistem de evaluare a sustenabilității pe care l-a dezvoltat intern, pentru a se asigura că procesele de producție reduc la minimum uzul de resurse și că respectă standardele de responsabilitate socială.

Totodată, Audi le impune furnizorilor săi de celule de baterii să folosească, la rândul lor, energie electrică verde în procesele lor de producție. Iar emisiile ce nu pot fi încă evitate sunt compensate cu proiecte de protecție a mediului certificate TÜV. Acestea respectă standardele stricte impuse de Gold Standard Foundation.

În continuare, filosofia noastra, a celor de la Audi, are în focus o schimbare în segmentul de sustenabilitate și dezvoltarea unui proces amplu de electrificare a gamei. Ca parte a realinierii sale strategice, compania accelerează tranziția către e-mobilitate. Producătorul va renunța treptat la producția de motoare cu ardere internă până în 2033. Audi își propune să realizeze emisii nete zero până cel târziu în 2050.

Valorile prezentate pentru consumul de combustibil și emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme și autovehiculele comerciale ușoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferențele dintre ciclurile WLTP și NEDC, vă rugăm să vizitați www.audi.de/wltp.

În prezent, legea ne cere să declarăm în continuare valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca și valorile WLTP să fie specificate opțional și suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume și nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie electrică și performanțele.

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.

* Informațiile privind consumul electric și emisiile de CO indicate ca intervale de valori variază în funcție de dotările alese pentru automobil

** Valorile generice privind consumul de combustibil/electric pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.

*** Detalii cu privire la puterea maximă oferită de Audi Q4 50 e-tron

Puterea electrică maximă: 220 kW

Puterea maximă a fost calculată conform UN GTR.21; până la 25 kW din această putere se datorează modului overboost, ce poate fi accesat timp de max. 30 secunde.

Puterea disponibilă în diferite situații de mers depinde de factori variabili, precum temperatura ambientală și nivelul de încărcare al bateriei, precum și de temperatura și starea bateriei de înaltă tensiune sau de vechimea sa fizică.

Pentru ca puterea maximă (overboost) să poată fi asigurată, temperatura bateriei de înaltă tensiune trebuie să fie între 23°C și 50°C, iar nivelul de încărcare al bateriei > 88%. Devierile mai ales de la parametrii specificați mai sus pot duce la reducerea puterii disponibile și chiar la indisponibilitatea totală a puterii de overboost. Temperatura bateriei poate fi influențată indirect până la un anumit nivel de sistemul de aer condiționat staționar, iar nivelul de încărcare poate fi ajustat din automobil. Puterea curentă disponibilă va fi indicată pe afişajul power-meter al automobilului. Pentru a menține cât mai eficient posibil capacitatea utilizabilă a bateriei de înaltă tensiune, se recomandă ca bateria să fie în general încărcată până la 80% dacă automobilul este utilizat zilnic (nivelul poate fi schimbat la 100% înainte de călătoriile la drum lung, de exemplu).

Consumul de combustibil/electric al modelelor menționate anterior:

Informațiile depind dotările selectate.

Audi e-tron GT quattro

Consum electric mixt în kWh/100 km*: 19,6 - 18,8 (NEDC); 21,6 – 19,9 (WLTP); Emisii de CO mixte în g/km*: 0

Audi RS e-tron GT

Consum electric mixt în kWh/100 km*: 20,2 - 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP); Emisii de CO mixte în g/km*: 0

Audi e-tron

Consum electric mixt în kWh/100 km*: 24,3 - 21,0 (NEDC); emisii mixte de CO în g/km*: 0

Audi Q4 40 e-tron

Consum electric mixt în kWh/100 km*: 19,3 – 17,3 (WLTP); 17,3 – 16,3 (NEDC)

Emisii de CO2 mixt în g/km: 0

Audi Q4 50 e-tron quattro

Consum electric mixt în kWh/100 km*: 20,0 – 17,9 (WLTP); 17,8 – 16,5 (NEDC)

Emisii de CO2 mixt în g/km: 0


Autor: BoncafeStyle



Adauga comentariu

Numele tau:

Comentariul tau:


Security Code:



Blogurile BonCafe

Isteria dietelor

Text trimis de Viorela Dobre Oriunde intorci capul, oriunde privesti, invariabil te va lovi sceptrul unei noi metode de slabire, un regim minune care sa te ajute sa te transformi dintr-o scrofita i... Citeste tot

I'm good or not!?

Eu nu sint o persoana normala-sau ceea ce se  numeste de regula  in societate  normal!nu stiu cum sint dar nu ma sperii una ,doua  din ce mi se intimpla  ;ma tem  cu adevarat doar cind mi se imbol...Citeste tot

7 zile de vis cu Malta Travel (part I)

Mă tot gândesc ce să vă împărtășesc mai întâi din info trip-ul la care am participat de curând, prin bunăvoința Malta Travel (www.malta.ro).

Cred că voi reveni cu încă un articol, pe

... Citeste tot

Cu ce te îmbraci de cutremur?

 

În martie 1977 aveam 4 ani. Deşi s-a întâmplat ceva îngrozitor atunci – celebrul cutremur de 7,2 grade pe scara ... Citeste tot

Picior peste picior, NIG de vorbă cu Petronela Rotar

Deşi citind-o pe Petronela Rotar, am avut un pic senzaţia de deja-vu(poate pentru că mi-a fost recomandată de un prieten drag care vede o oarecare asemănare între noi), nu o ştiam totuşi pe această fa... Citeste tot

Prietenii mei, barbatii

Cand eram mica nu l-am citit pe Leonard Cohen si nu stiam ca scrisese el intr-o carte, probabil in urma experientelor personale, ca "o prietenie intre un barbat si o femeie, daca nu e bazata pe sex, e...Citeste tot

Vacanțele mele în Elveția Franconă / My holidays in Franconian Switzerland

(the English version is available just after the Romanian one and is to be continued on the post regarding: "Those people" novel making off)

Era pr... Citeste tot