Ce comandă cel mai des românii, atunci când ies la restaurant

Comportamentul de consum al românilor în zona de food a suferit modificări importante în 2018. Pe de-o parte, a crescut valoarea bonului de consum, iar pe de altă parte au fost observate creșteri substanțiale pe anumite segmente distincte ale pieței, se arată în cel mai nou studiu realizat de Hospitality Culture Institute.

Zona de delivery a explodat anul trecut, fiind segmentul din piață cu cea mai mare creștere. Astfel, în 2018, această zonă a -depasit 15% din totalul pieței de food.

Anul 2018 a însemnat un adevărat boom pentru zona de food delivery. Marii jucători internaționali, precum Uber Eats, Glovo sau Takeaway, și-au îndreptat din ce în ce mai mult atenția spre țara noastră. Și nu au făcut acest lucru aruncându-se cu capul înainte, ci tocmai pentru că înțeleg valoarea cercetărilor de piață profesioniste. Ei bine, aceste cercetări indică țara noastră drept piața cu cel mai mare potențial de creștere din zonă”, susține Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Cât de des mănâncă românii la restaurant?        

Conform studiului Hospitality Culture Institute, aproximativ 80% dintre români au cumpărat mâncare gătită cel puțin o dată în ultimele 6 luni. Pe de altă parte, clienții frecvenți ai restaurantelor mănâncă în oraș cel puțin de patru ori pe lună, cea mai mare frecvență fiind înregistrată la restaurantele de tip cantină.

Atunci când vorbim de preferințele românilor în materie de mâncare, pe primul loc în topul comenzilor se, mentine la fel ca și în 2017, mâncarea românească.

Există în continuare o apetență ridicată pentru restaurantele de tip românesc, însă față de anul trecut observăm o orientare a consumatorului român către diversitate și varietate, arătând un interes în creștere pentru restaurantele cu bucătării internaționale”, arată Laurențiu Asimionesei, - reprezentantul companiei Stratesys.

Cele mai importante criterii după care își aleg românii restaurantele sunt, în ordinea importanței, următoarele: diversitatea ofertei, gustul și calitatea produselor și accesul la restaurant.

Ediția a II-a a celui mai mare research național în zona de food a fost realizata la inceputul anului 2019, în 5 dintre cele mai mari orașe din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași.

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologie CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) in timp ce studiul dedicat pietei de delivery a fost completat de date calitative obtinute printr-o metodologie de tip Customer Experience Journey Mapping.

Researchul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa, în parteneriat cu Stratesys, companie specializată în evaluarea și îmbunătățirea relației cu clienții.


Autor: BoncafeStyle



Adauga comentariu

Numele tau:

Comentariul tau:


Security Code:



Blogurile BonCafe

In lipsa ta mi se cam intampla o gramada de viata

Text de Diddle Did. Foto: Pictura de Stefania Nistoreanu Te-ai trezit si tu sa ma suspectezi ca nu-mi imaginez cum vor sta lucrurile. Lucrurile stau mereu la fel, oricat incercati voi sa le schi... Citeste tot

Nu am fost niciodata un om bogat!

Nu am fost niciodata un om bogat – in bani – zic! Am avut perioade cind am cistigat mai bine decit restul lumii, dar nu  atit de multi pe cit s-a spus! Nu am masina, nu am bani in cont , nu am casa – ...Citeste tot

Dar de primăvară

Deşi, calendaristic, primăvara a sosit, este destul de frig în dimineaţa aceasta de martie cu un vânt tăios ce pătrunde prin haine. Este aproape ora 9 şi oamenii aleargă spre serviciu sau fieca... Citeste tot

Gelozie, da’ cu acte în regulă

Sunt om – mai rău, sunt femeie – şi pot înţelege toate nuanţele oneste ale geloziei. Pentru că le-am trăit, pentru că au săpat des şi adânc în mine, pentru că mi-au consumat multe extraverale şi minut... Citeste tot

NIG de vorbă cu Alina Emandi, creator bijuterii

Ca orice altă femeie, sunt o mare admiratoare de bijuterii;  frumuseţea care ne-a fost dăruită de natură poate fi oricând oglindită, intensificată, definită de bijuterii şi machiaj. Am descoperit... Citeste tot

Eu am omorat tipul din filme

Ma plimbam, ieri, printr-o librarie si mi-a sarit in ochi concitadinul Bogdan Stoica (in marime naturala, din carton) impreuna cu noua sa carte, "Tipul din filme nu exista". Promit s-o citesc, desi ti...Citeste tot

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

Rețete de la mama de-acasă

De astă dată, în loc ... Citeste tot