Noul calendar Lavazza devine portavocea Națiunilor Unite în misiunea de a face planeta mai fericită până în 2030

Noul calendar Lavazza, una dintre cele mai importante inițiative sociale și artistice ale companiei, s-a lansat săptămâna trecută la Milano. Ediția 2018 a calendarului ridică o întrebare cu adevărat importantă pentru umanitate: ”2030: TU ce faci pentru viitor?”.

Massimo Bottura, Jeremy Renner, Alexandra Cousteau, Andre Agassi și Carlo Petrini sunt doar câțiva dintre cei 17 ambasadori fotografiați de celebrul artist Platon, personalități care și-au asumat rolul de a duce la bun final cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) dezvoltate de ONU.

Misiunea: o lume mai bună

Viitorul unei planete sustenabile, așa cum se așteaptă de la anul 2030, a prins deja un contur mai clar în proiectul fotografic realizat de artistul Platon. Astfel, portretele care dau naștere unui nou Calendar Lavazza devin și prima portavoce internațională prin care se prezintă lumii Obiectivele de Dezvoltare Durabilă create de ONU.

Misiunea ONU prinde viață cu ajutorul ambasadorilor care și-au luat angajamentul că vor face planeta un loc mai bun, transformând risipa de mâncare într-o masă pentru cei care au nevoie de hrană sau prin cei care și-au propus să transforme o sticlă de plastic într-o sursă de iluminat. Printre ambasadori sunt și cei care au făcut promisiunea că vor educa copiii, că vor oferi training pentru oamenii dezavantajați care vor să învețe o meserie sau pentru femeile marginalizate care vor să muncească, ambasadori sunt și cei care protejează apele și biodiversitatea, cei care se preocupă de schimbările climaterice și cei care se luptă să avem o viață mai bună protejând natura și mediul de viață.

TU ce faci pentru viitor? Marele Chef Massimo Bottura, actorul american Jeremy Renner, ambasadoarea apelor Alexandra Cousteau, fondatorul Slow Food Carlo Petrini, legenda tenisului Andre Agassi, directorul rețelei de Dezvoltare Durabilă Jeffrey Sachs, co-fondatorul Rainforest Alliance Daniel Katz, aceștia sunt câțiva dintre ambasadorii fotografiați în calendarul Lavazza. Portetele realizate de celebrul fotograf Platon sunt cadre care se uită adânc în sufletele ambasadorilor, dar și în ale noastre, responsabilizându-ne și făcându-ne să ne gândim la viitor. Calendarul Lavazza, prin prezentarea celor 17 obiective de dezvoltare durabilă, e o chemare la o responsabilitate individuală, urmând ca grija pentru planetă să devină apoi o misiune colectivă.

Întrebarea adusă în discuție de Calendarul Lavazza e una care provoacă privitorul și care-l pune să reflecte asupra viitorului. ‘TU ce faci?’ Toți dintre noi, cetățeni, instituții politice și sociale, afaceri, toți suntem rugați să răspundem și să încercăm să aducem o schimbare. Obiectivele de dezvoltare durabilă inițiate de ONU sunt felul nostru de a salva planeta, mai ales când 2030 e atât de aproape, iar contaminarea oamenilor cu virusul schimbării e o necesitate și o urgență”, adaugă Francesca Lavazza, membră a consiliului de conducere Lavazza. “Acesta este motivul pentru care am decis să susținem ODD-urile inițiate de Națiunile Unite și să le dăm, pentru prima oară, o interpretare artistică prin talentul unui maestru al fotografiei contemporane, ca Platon. Vrem ca angajamentul pe care l-am făcut pentru anul 2030 să ajungă să fie cunoscut de cât mai mulți oameni, vrem să popularizăm mesajele și misiunile celor care joacă un rol important în toată această mișcare. Acesta este singurul mod prin care putem mobiliza oamenii, mai ales tinerii, să devină cei care pot aduce schimbarea în lume. Vrem să fim curierii unui mesaj de revoluție pozitivă, să inspirăm și să retrezim spiritul comunității astfel încât să devenim schimbarea pe care vrem s-o vedem în lume”.

Jeffrey Sachs este persoana care a inspirat povestea calendarului Lavazza. Profesor la Columbia University și consilierul special al Secretarului General al ONU pe tema misiunilor de dezvoltare durabilă, Jeffrey Sachs este și unul dintre ambasadorii din calendar, fotografiat de Platon. ”Toate cele 193 de state membre ale ONU au adoptat obiectivele de dezvoltare în 2015, cu scopul de a îndepărta planeta de la pericolele distrugerii mediului înconjurător și de a o ghida către un viitor în care accentul cade pe prosperitate, sănătate, educație și pace. Acum, 2 ani mai târziu, suntem totuși departe de împlinirea acestor obiective, care sunt, cu siguranță, ambițioase, dar realizabile totuși. Misiunea centrală este cooperarea globală, principiu care ar trebui să intereseze pe fiecare în parte, să nu fie doar o temă pe agenda de lucru a companiilor, insituțiilor sau universităților. Calendarul Lavazza sărbătorește fix această implicare gloablă a oamenilor și ne reamintește tuturor care e miza cea mare. Speranța mea, care este și convingerea mea, este că acest calendar poate inspira atât de mulți alți oameni să îmbrățișeze obiectivele dezvoltării”.

17 fotografii artistice care vor să salveze planeta

TU ce faci pentru viitor? Întrebarea provocatoare lansată de calendarul Lavazza 2018 te lovește în moalele capului și intră adânc în conștiința fiecăruia, fiind un semn de întrebare incomod și direct. Întreaga misiune a fost perfect redată artistic de Platon, fotograful britanic cu origini grecești, cunoscut în lume ca ”fotograful celor puternici”. Platon este cel care a realizat portretele unora dintre cei mai impunători lideri ai lumii din domenii diverse, cum ar fi sport unde l-a pozat pe Muhammad Ali, politică unde i-a pozat pe Putin și pe Obama sau istorie unde a capturat imaginea lui Gaddafi. “Prin calendarul Lavazza ‘2030: TU ce faci pentru viitor?’ vrem să punem în lumina reflectoarelor o nouă grupare de eroi locali, atribuindu-le autoritatea pe care o merită“, spune Platon. “In rolul meu de maestru de ceremonii culturale, am încercat, prin acest proiect, să dau naștere unei dezbateri respectuoase decpre busola morală a fiecăruia, dar și despre importanța unei conduceri bune. Iar această misiune a fost întâmpinată cu energie și pasiune, nelăsând loc pentru negativism sau vină. De aceea, putem spune că vorbim despre o revoluție pozitivă. Avem în atenție 17 povești extraordinare, care pot deveni foarte ușor o sursă de inspirație și care pot încuraja oamenii să devină cetățeni responsabili ai unei mari comunități în care respectul pentru muncă și compasiunea să fie atributele principale”.

Scopul calendarului Lavazza a fost să dea un chip și un nume fiecăreia dintre misiunile de Dezvoltare Durabilă setate de ONU. Astfel, prin măiestria lui Platon și sub conducerea creativă a agenției Armando Testa, calendarul pezintă o poveste inspirațională pentru fiecare din cele 17 misiuni setate pentru 2030. După Helmut Newton, Annie Leibovitz, David LaChapelle, Steve McCurry și alți maeștri ai artei fotografice,  a venit rândul ca sensibilitatea fotografului Platon să își lase amprenta asupra portretelor din calendar, artistul fiind un adevărat povestitor și un bun cunoscător al sufletului uman.

A 26-a ediție a calendarului Lavazza marchează și o revenire la pozele alb-negru, dupa 16 ani de absență. Platon a ales fotografia alb-negru ca și canal de comunicare pentru că e de părere că acestea sunt portretele cu adevărt autentice, nuanțele care invită privitorul la introspecție și reflecție, stări ideale pentru tema universală cum este implicarea pentru salvarea planetei”, a declarat Michele Mariani, Executive Creative Director de la Armando Testa.

Pozitivism – contaminarea cu responsabilitate

Calendarul Lavazza 2018, care poate fi văzut online la adresa calendar.lavazza.com, invită cetățenii, reprezentanții instituțiilor, oamenii de afaceri și toată societatea civilă să intre în contact cu cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Mai mult, speranța este ca prin această mișcare să fie trezit spiritul civic și ca fiecare dintre noi să devină un ambasador al sustenabilității, find contaminat pozitiv cu spiritul responsabilității. Dacă și voi ați fost contaminați pozitiv, răspândiți vorba folosind hashtag-ul #2030whatareUdoing.

Istoria calendarului Lavazza

”Calendarul Lavazza” este una dintre cele mai importante inițiative publice ale companiei producătoare de cafea. Proiectul artistic este exprimarea pasiunilor companiei pentru artă și fotografie, dar și o modalitate de a-și comunica internațional valorile în care crede.

Proiectul calendarului a început în 1993, când Lavazza a lansat prima ediție în colaborare cu Helmut Newton. Din acel moment, calendarul a evoluat, devenind unul dintre cele mai așteptate proiecte artistice datorită colaborărilor creative cu unii dintre cei mai apreciați fotografi ai lumii: Annie Leibovitz, David Lachapelle, Thierry Le Gouès.

Proiectul ”Calendarul Lavazza” a fost inițiat de Francesca Lavazza, membru al conducerii companiei, dar și membru de familie, parte din a patra generație de membri Lavazza care se află la cârma companiei fondate în 1895.


Autor: BoncafeStyle



Adauga comentariu

Numele tau:

Comentariul tau:


Security Code:



Blogurile BonCafe

In lipsa ta mi se cam intampla o gramada de viata

Text de Diddle Did. Foto: Pictura de Stefania Nistoreanu Te-ai trezit si tu sa ma suspectezi ca nu-mi imaginez cum vor sta lucrurile. Lucrurile stau mereu la fel, oricat incercati voi sa le schi... Citeste tot

Nu am fost niciodata un om bogat!

Nu am fost niciodata un om bogat – in bani – zic! Am avut perioade cind am cistigat mai bine decit restul lumii, dar nu  atit de multi pe cit s-a spus! Nu am masina, nu am bani in cont , nu am casa – ...Citeste tot

Viggo Flagship Store celebrează inspirația

In Ajun de Sfantul Nicolae, Viggo a sustinut un atelier de inspiratie pentru selectia celor mai rafinate daruri si a celor mai creative tinute de sarbatori. Evenimentul s-a desfasurat in cadrul... Citeste tot

Gelozie, da’ cu acte în regulă

Sunt om – mai rău, sunt femeie – şi pot înţelege toate nuanţele oneste ale geloziei. Pentru că le-am trăit, pentru că au săpat des şi adânc în mine, pentru că mi-au consumat multe extraverale şi minut... Citeste tot

NIG de vorbă cu Alina Emandi, creator bijuterii

Ca orice altă femeie, sunt o mare admiratoare de bijuterii;  frumuseţea care ne-a fost dăruită de natură poate fi oricând oglindită, intensificată, definită de bijuterii şi machiaj. Am descoperit... Citeste tot

Eu am omorat tipul din filme

Ma plimbam, ieri, printr-o librarie si mi-a sarit in ochi concitadinul Bogdan Stoica (in marime naturala, din carton) impreuna cu noua sa carte, "Tipul din filme nu exista". Promit s-o citesc, desi ti...Citeste tot

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

Rețete de la mama de-acasă

De astă dată, în loc ... Citeste tot