"Mă aşteaptă cea mai mare provocare din carieră: să cuceresc piaţa de modă din Rusia şi Ucraina" - interviu cu Dana Săvuică

Dana Savuica este o vedeta cu fler in domeniul afacerilor si a reusit, in doar cativa ani, sa ajunga in topul celor mai profitabile 20 de firme romanesti. Brandul ei, "Etiquette by Dana Savuica", a inregistrat vanzari record pe site-ul FashionDays, insa Dana este pregatita sa faca cum fata unei noi provocari. A semnat cu Stilago si isi propune sa cucereasca piata de moda din Rusia si Ucraina....

In ultima vreme business-ul tau in domeniul designului vestimentar a luat avant. Cum ai ajuns in topul celor mai profitabile firme din Romania?

Dana Savuica: Inca din anul 2007 am lansat o colectie de pantofi si genti din piele de reptila, incercand sa intru pe o nisa pe care o evitau ceilalti designeri. Am reusit sa cresc numele meu de scena intr-un brand, aplicand reteta de success a multor altor vedete care isi cultiva imaginea pentru a dezvolta un business. Eu am ales sa realizez colectii de haine si accesorii; in plus, in anul 2011, am lansat si parfumul Challenge by Dana Savuica care merge foarte bine si are o clientela fidela. Parfumul se gaseste la magazinele DP din incinta hipermarketurilor si mall-urilor din Bucuresti si din tara.


Cum a evoluat colaborarea cu FashionDays si ce urmeaza acum, dupa ce ai pus punct acestei colaborari?

D.S.: Un an si jumatate m-am prezentat pe acest site cu colectiile Etiquette by Dana Savuica, crescand in vanzari de la o campanie la alta. Brandul meu devenise cunoscut si apreciat atat in Romania cat si in alte tari ca Ungaria, Bulgaria, Cehia sau Slovenia. Am promovat constant aparitiile colectiilor mele, lucrand cot la cot cu echipa lor din Romania. Lucrurile mergeau fantastic daca nu s-ar fi schimbat politica managementului strain, aplicand conditii care erau extrem de devaforabile unei viitoare colaborari. Plus, multimea de mesaje pe care le primeam pe blogul meu, www.danasavuica.ro, si pe cele trei conturi de FaceBook, Dana Savuica-Stanciu, Dana Savuica Public Figure si Etiquette by Dana Savuica. Erau clienti nemultumiti care ma intrebau de ce intarzie livrarile atat de mult sau chiar au fost cazuri cand n-au mai primit deloc ceea ce au comandat. Eram pusa in situatii delicate de a explica ca nu eu sunt cea care se ocupa de logistica ci site-ul, exclusiv.


Oricum, prezenta mea pe acest site a demonstrat ca sunt apreciate colectiile mele, iar eu pun mare pret pe produsul autentic 100%, realizat exclusiv in fabricile din Romania. Este stiut faptul ca se cauta brandurile romanesti iar noua politica a acestei firme, de a marginaliza designerii romani, nu este una pe care eu doresc s-o promovez.

Unii se ascund in spatele unor branduri cu nume pompoase care suna italienesc si  cu adrese fictive, create prin strainatate, incercand sa induca in eroare clientii. Eu sunt in plina campanie anti-fake, alaturi de alti designeri romani, iar cu totii dorim a promova un brand autentic.

Stiu ca una dintre principalele piete pe care le vizezi acum este cea din Rusia. Crezi ca vei avea succes si acolo?

D.S.: Colectia mea, realizata special de Sarbatori, in parteneriat cu fabrici romanesti de renume, s-a lansat azi, 20 noiembrie, pe clubul de fashion online www.stilago.ro! Este unul dintre site-urile de fashion cu cea mai spectaculoasa evolutie si ii apreciez pentru ca au peste 500 de branduri straine dar si colectiile designerilor romani!


In plus, sunt activi peste 11 tari central si est europene, avand ca piata de desfacere doua mari segmente de fashion consumers: Rusia si Ucraina! Ma asteapta acum cea mai mare provocare din cariera: sa cuceresc prin colectiile mele cele doua piete mentionate anterior. Astfel, am realizat o colectie Etiquette by Dana Savuica care include peste 300 de modele de haine si accesorii, din materiale precum satinul, catifea, dantela si jerse, lana si mohair, in croieli indraznete, cu aplicatii de paiete si tinte, curele supradimensionate, cardigane ample si blanuri, fiecare produs fiind accesorizat cu genti din blana si insertii metalice, pantofi din piele metalizata si cizme inalte cu platforme. Pentru aceasta colectie am lucrat cu o tanara  care a terminat design vestimentar la Milano, Irina Prepelita.

Am lansat, totodata, si o linie vestimentara pentru barbati, Etiquette Men, care cuprinde peste 100 de modele de paltoane, geci, cardigane, pulovere, camasi, pantaloni, cravate si papioane, pantofi, cizme si curele. De fiecare data, colectiile mele se identifica prin tinute complete si styling-ul pe care il realizez, pentru a ajuta potentialul client sa-si aleaga tinuta intr-o paleta coloristica si  pe o croiala care sa-l avantajeze.

In plus, mentin preturi bune astfel incat sa am vanzari la volum si sa imi atrag  clientul printr-un raport calitate pret foarte bun.

Am realizat o sedinta foto speciala, cu fotografii Mihai Ion si Dan Borzan, make-up artist Andreea Priesku, alegand modele de top , astfel ca super modelul Norina Sandra, care activeaza la New York, Paris si Londra, este imaginea liniei de femei, Etiquette by Dana Savuica; topmodelul Gilbert Costache este imaginea pentru linia de barbati, Etiquette Men, iar manechinele Simona Iftimi si Andreea Ardelean au pozat intreaga colectie Etiquette by Dana Savuica, avand dimensiunile standard, perfecte pentru latura comerciala a colectiei.

Pentru prima oara, am lansat si o linie de lenjerie intima din dantele fine si satin cu insertii de catifea, lucrand cu un designer technician Anamaria Piri.

Care sunt caracteristicile unei afaceri de succes?

D.S.: Management bun, cuplat cu creativitate si ambitie, intr-un spirit de echipa. Aceasta este reteta mea care se aplica perfect la un business de familie, unde ii am alaturi de mine pe Julie, fiica mea, si pe sotul meu, Razvan.


La doar 19 ani, Julie, fiica ta, iti calca pe urme si se lanseaza in lumea modei cu un brand propriu... Ce imi poti spune despre acest proiect?

D.S.: Recent, Julie si-a dorit sa se lanseze in moda cu o colectie de haine pentru adolescente. Ideea i-a venit atunci cand auzea discutiile prietenelor si colegelor care se framantau de fiecare data cand trebuia sa-si caute tinute pentru party-uri sau alte ocazii speciale.

Fiind majora, si-a creat o firma proprie si s-a apucat de treaba. Astfel, ea a lansat colectia Young Spirit sub brandul Juliette, care a pornit destul de bine pentru un brand care nu are niciun istoric. Ma bucur enorm ca este ambitioasa si ca isi pune in aplicare ideile si proiectele. Este studenta in anul I la Facultatea de Stiinte Politice, sectia engleza, din cadrul Universitatii, si este constienta ca ii trebuie un job din care sa se intretina si o activitate care s-o tina aproape de cerintele unui public exigent. La scoala invata despre Arta Comunicarii si colectiile pe care le realizeaza ii vor da suportul sa se dezvolte ca om de afaceri.

(sursa: www.agentiadepresamondena.com)


Autor: interviu de Christian Stan



Adauga comentariu

Numele tau:

Comentariul tau:


Security Code:



Blogurile BonCafe