"Nu tot ceea ce este în trend ne avantajează, dar un element personalizat poate crea propriul trend" - interviu cu Adina Farcaș, Brand Ambassador Oway și owner Signature A

Adina Farcaș activează în domeniul beauty de peste 13 ani, timp în care a trecut de la hairstylist la manager, trainer și formator. A urmat cursuri de specializare la Viena, Londra, Praga, Milano și Bologna, iar în prezent, este Brand Ambassador Oway și owner Signature A.

Boncafe Style: Cum a început aventura ta în lumea Head Spa? Căci știu că ai studii de altă natură.

Adina Farcaș: Da, chiar se poate spune că este o aventură în lumea Head Spa. Pasiunea pentru Hairstyling am descoperit-o destul de târziu, la 32 de ani, când am început să lucrez ca administrator de societate, urmând cursuri de managementul salonului în cadrul unui brand renumit. Ulterior, am realizat că rezonez cu aceast tip de activități și după 13 ani pot spune că sunt îndrăgostită de acest domeniu.

La un moment dat însă, o dermatită alergică generalizată, ce avea simptomologia asemănătoare multor boli autoimune, m-a ținut departe de ceea ce îmi place să fac zi de zi. Am avut totuși norocul să cunosc două persoane minunate ce promovau produse de colorare și styling bio organice, bio dinamice. La început am fost neîncrezătoare, însă am mers în Academia Rolland – Spazio Bologna și m-am convins cât de sănătoase sunt atât pentru noi ca și coafori, cât și pentru clientele noastre. Din septembrie 2014, lucrez numai cu aceste produse ce nu conțin SLS – SLES, parabeni, silicon, coloranți artificiali sau uleiuri minerale. Acum, folosind produsele Oway, m-am putut întoarce la ceea  ce îmi place să fac, sunt sănătoasă, lucrez într-un mediu curat și plăcerea de a transmite această stare este nemărginită.

Cum a fost trecerea de la statutul de angajat la cel de patron? De ce ai făcut pasul ăsta, de ce ai ținut să ai afacerea ta și numai a ta?

A. F.: Zâmbesc! Trecerea a fost destul de ușoară la început. Abia în lunile ce au urmat am conștientizat cât este de greu, mai ales că domeniul în care activam înainte nu are absolut nicio legatură cu ceea ce fac acum, în afara administrării unor documente. Privit din afară, totul pare foarte simplu, însă responsabilitățile sunt mult mai mari și orele de muncă mai multe. Trebuie să te dedici în totalitate afacerii.

Cum a luat naștere conceptul Signature A? Care au fost elementele de la care ai pornit?

A. F.: În primul rând, am dorit să  îmi creez un spațiu de lucru sănătos și un loc de relaxare care să rezoneze cu orice client care își dorește un mod de viață cât mai curat. Folosirea produselor ce conțin uleiuri esențiale, aromoterapia și inspirația dată de plantele micronizate pe care le utilizăm la tratamente au contribuit la realizarea acestui concept de Head Spa, pe care îmi doresc să îl dezvolt.

Salonul tău nu seamănă cu alte saloane de hairstyle. Care e ideea, ce vrei să comunici clientelor prin acest concept?

A. F.: Într-adevăr, am dorit să ies din tiparul clasic de salon de înfrumusețare și am ales să dezvolt un concept de salon care să ofere mai întâi un diagnostic personal cu stiluri multiple, tratamente pentru păr și abia mai apoi procedurile clasice de înfrumusețare.

Ca hairstylist am întâlnit numeroase situații când clientele erau nehotărâte în ceea ce privește o schimbare radicală a look-ului sau nu mai rezonau cu ceea ce aveam în acel moment. Participând la seminarii de psihologia gesturilor am descoperit că prin câteva metode simple de diagnosticare se pot obține rezultate spectaculoase.

Cum ai gândit meniul de proceduri?

A. F.: În general, sunt etapele clasice de salon, dar prima parte este diferită și interesantă atât pentru mine, cât și pentru cliente. Începem cu un diagnostic amănunțit al dorințelor, apoi alegem un meniu adecvat fiecărei cliente petru a atinge realizarea look-ului final.

Oferiți multe servicii, unele „tradiționale”, altele în plin trend! Ce înseamnă să ții pasul cu tot ce este nou? Este dificil sau e o simplă informare?

A. F.: Perfecționarea în acest domeniu este necesară. De fapt în toate domeniile este important să fii conectat la tendințe, să participi la seminarii și workshop-uri. Dacă ceea ce faci este din pasiune, nimic nu este dificil, iar setea de nou este prezentă în fiecare zi.

Serviciile tradiționale sunt baza activității, iar tendințele sunt amprentele personalizate pentru fiecare client. Nu tot ceea ce este în trend ne avantajează, dar un element personalizat poate crea propriul trend.

Cum au evoluat tehnologiile în coafură și vopsit părul, mai sunt unele proceduri atât de periculoase pentru păr cum erau acum 20 de ani? Mă gândesc la ondularea permanentă, de exemplu...

A. F.: În ultimii 20 de ani am fost și suntem martorii unei dezvoltări tehnologice spectaculoase în toate domeniile. Și partea de beauty s-a dezvoltat, atât în tehnologia de obținere a produselor finite, cât și în minimizarea efectelor nocive asupra organismului. Produsele cu care lucrez – Oway – prin orice operațiune tratează stratul de epidermă și firul de păr. De aceea procedura poartă denumirea de tratament prin metodă de vopsire.

Ondularea permanentă a ajuns și ea la o formă tehnologică avansată, doar că încă sunt persoane marcate de eșecurile  bunicilor și mamelor și  chiar dacă și-l  doresc, resping  totuși acest procedeu. Eu îl folosesc foarte mult pentru corecția formei scalpului – creând volum părului în anumite zone pentru a echilibra micile imperfecțiuni.

Dacă o femeie are o sumă de bani fixă pe care vrea să o investească pentru înfrumusețarea personală și vine la Signature A, ce îi recomanzi? Care sunt prioritățile?

A. F.: Așa cum am spus, alegem ceea ce este important pentru clientă. Uneori poate fi o tunsoare potrivită sau o culoare ce poate prelungi caracterul și stilul clientei, alteori pot fi tratamente specifice pentru scalp sau reconstrucție a firului de păr. În urma diagnosticării personalizate stabilim prioritățile pe termen scurt și lung.

Dacă tot vorbim de priorități, ce ar trebui să evite o femeie din multitudinea de sfaturi sau informații pe care le primește/citește aproape zilnic?

A. F.: Orice informație ne este utilă dacă vine de la un specialist. Sunt multe informații atât în presa scrisă, cât și în online, important este să știm ce căutăm și să punem în aplicare doar ceea ce este necesar. În multe situații, se încearcă diferite metode ce nu sunt benefice, și care, cel ma adesea, agravează problema.

Pe de altă parte, ce ar trebui să facă femeile pentru părul lor și nu fac? Și care-s cele mai mari greșeli pe care le putem face când vine vorba de îngrijirea podoabei capilare?

A. F.: Uneori își doresc imposibilul, spre exemplu să treacă de la culoarea neagră la blond platinat, ceea ce nu este ușor de realizat. Depinde de foarte mulți factori, sunt multiple operațiuni de deschidere, uneori chiar 3-4 proceduri de decolorare (dacă sănătatea părului permite), timp de realizare de la 4-6 ore, costuri mari și la  final nu sunt încântate de noul look. Este foarte important ca doamnele să înțeleagă că trecerile se fac treptat, tocmai pentru a ne obișnui cu tonuri mai deschise, ce implică schimbări de vestimentație și make-up.

Spălatul părului este și el foarte important, de multe ori de acordă cel mai puțin timp acestui aspect și  de aceea apar probleme, cum ar fi seboreea sau mătreața grasă sau uscată. Șamponul utilizat este foarte important să fie adecvat timpului de păr sau scalp.

Ce planuri ai cu afacerea pe care deja ai pus-o pe picioare? Vrei să te extinzi, să mai schimbi ceva la salon sau la concept?

A. F.: Acest concept este o extensie a primului salon din Focșani, doar că aici folosesc doar produse Oway – produse 100% bio organice, biodinamice. În timp, cu siguranță că voi mai schimba. Evoluăm și trebuie să fim conectați la tot ce este nou, dar benefic organismului. Ne întoarcem la natură, suntem mai selective la tot ceea ce utilizăm și consumăm, de aceea voi fi foarte atentă să mențin Head Spa Signature A un mediu primitor și plin de beneficii pentru clientele mele.

Despre acest nou concept puteți afla mai multe aici:

http://www.boncafe.ro/machiatto-hair-style-signature-a-primul-salon-din-bucureti-care-utilizeaza-exclusiv-produse-organice-c3_c15_a5404.

 


Autor: interviu de Luminita Iliescu



Adauga comentariu

Numele tau:

Comentariul tau:


Security Code:



Blogurile BonCafe

In lipsa ta mi se cam intampla o gramada de viata

Text de Diddle Did. Foto: Pictura de Stefania Nistoreanu Te-ai trezit si tu sa ma suspectezi ca nu-mi imaginez cum vor sta lucrurile. Lucrurile stau mereu la fel, oricat incercati voi sa le schi... Citeste tot

Nu am fost niciodata un om bogat!

Nu am fost niciodata un om bogat – in bani – zic! Am avut perioade cind am cistigat mai bine decit restul lumii, dar nu  atit de multi pe cit s-a spus! Nu am masina, nu am bani in cont , nu am casa – ...Citeste tot

Brandul de lux ELEMIS - Love British Beauty

De curand, intr-o atmosfera eleganta si relaxata, s-a lansat ELEMIS, brandul de lux numarul 1 din Marea Britanie in domeniul tratamentelor si produselor pentru fata si corp, un deschizator de drum... Citeste tot

Gelozie, da’ cu acte în regulă

Sunt om – mai rău, sunt femeie – şi pot înţelege toate nuanţele oneste ale geloziei. Pentru că le-am trăit, pentru că au săpat des şi adânc în mine, pentru că mi-au consumat multe extraverale şi minut... Citeste tot

NIG de vorbă cu Alina Emandi, creator bijuterii

Ca orice altă femeie, sunt o mare admiratoare de bijuterii;  frumuseţea care ne-a fost dăruită de natură poate fi oricând oglindită, intensificată, definită de bijuterii şi machiaj. Am descoperit... Citeste tot

Eu am omorat tipul din filme

Ma plimbam, ieri, printr-o librarie si mi-a sarit in ochi concitadinul Bogdan Stoica (in marime naturala, din carton) impreuna cu noua sa carte, "Tipul din filme nu exista". Promit s-o citesc, desi ti...Citeste tot

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

Rețete de la mama de-acasă

De astă dată, în loc ... Citeste tot