8 din 10 clienți citesc review-urile înainte de a merge într-un centru SPA

The Public Advisors, compania de consultanță în comunicare și relații publice, în colaborare cu institutul de cercetare iSense Solution au elaborat un studiu de piață cu privire la percepția românilor asupra modului în care aceștia sunt influențați de review-uri în alegerea unui centru wellness & SPA.

Studiul, realizat pe un eșantion de 515 persoane, relevă faptul că pentru mai mult de o treime dintre români (35%) contează reputația centrului. Totodată, acesta arată că 8 din 10 clienți citesc review-urile înainte de a merge într-un centru SPA.

"Pentru a obține review-uri cât mai bune, este indicat să dezvoltăm o strategie bine pusă la punct. Este foarte important să le cereți clienților o evaluare a experienței petrecute în SPA la scurt timp după ce au folosit facilitățile dumneavoastră. Nu uitați să răspundeți review-urilor indiferent dacă acestea sunt sau nu pozitive, evitând o discuție în contradictoriu cu clientul. Astfel și clienții care urmează să citească aceste review-uri vor aprecia mai mult răspunsul dumneavoastră. O recenzie pe pagina hotelului sau a centrului SPA poate fi de multe ori acel instrument care îl influențează pe client în decizia finală înainte de a face rezervarea”, spune Raluca Mihălăchioiu, Managing Partner The Public Advisors.

Mai mult de jumătate dintre clienți (52%) așteaptă un răspuns în termen de 7 zile de la scrierea unei recenzii online, în special una negativă sau critică. Există totuși clienți mai exigenți care așteptă un răspuns în termen de 3 zile, în timp ce 21% așteaptă ca brandurile să aibă un timp de răspuns de 24 de ore sau mai puțin.

Conform studiului, review-urile sunt considerate importante în alegerea centrelor SPA. Astfel, 87% dintre respondenți declară că citesc recenziile, în timp ce 99% dintre aceștia sunt influențați de procentajul acestora în alegerea centrului SPA.

Totodată, 59% dintre clienți obișnuiesc să ofere review-uri după ce au vizitat centrul SPA, în timp ce 41% dintre aceștia nu oferă review.

„Aproape 3 din 5 români preferă să acorde review-uri pe rețelele de socializare, restul alegând să ofere recenzii pe site-ul centrului sau pe site-urile agregatoarelor de oferte. Cele mai multe păreri sunt pozitive, 96% din clienți acordă o recenzie pozitivă, în timp ce doar 4% dintre aceștia oferă un review negativ. Dintre cei care acordă aceste reviw-uri reputația centrului are o pondere de 40% în decizia de alegere pentru utilizatorii care frecventează centrele SPA cel puțin o dată la 3 luni”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Mai mult de jumătate dintre români spun că preferă să acorde review-uri pe rețelele de socializare, pe site-ul centrului SPA și pe site-urile agregatoarelor de oferte, iar cei mai puțini oferă un review pe bloguri sau forumuri.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 515 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România cu acces la internet, care obișnuiesc să viziteze centre SPA. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4.32%, la un nivel de încredere de 95%.


Autor: BoncafeStyle



Adauga comentariu

Numele tau:

Comentariul tau:


Security Code:



Blogurile BonCafe

In lipsa ta mi se cam intampla o gramada de viata

Text de Diddle Did. Foto: Pictura de Stefania Nistoreanu Te-ai trezit si tu sa ma suspectezi ca nu-mi imaginez cum vor sta lucrurile. Lucrurile stau mereu la fel, oricat incercati voi sa le schi... Citeste tot

Nu am fost niciodata un om bogat!

Nu am fost niciodata un om bogat – in bani – zic! Am avut perioade cind am cistigat mai bine decit restul lumii, dar nu  atit de multi pe cit s-a spus! Nu am masina, nu am bani in cont , nu am casa – ...Citeste tot

Un look nou în fiecare zi cu NIVEA Care & Hold

Într-o lume aflată într-o continuă mișcare, moda se schimbă, iar femeile îşi doresc să fie în trend cu fiecare capitol al vieții lor: atunci când își aleg ținuta perfect... Citeste tot

Gelozie, da’ cu acte în regulă

Sunt om – mai rău, sunt femeie – şi pot înţelege toate nuanţele oneste ale geloziei. Pentru că le-am trăit, pentru că au săpat des şi adânc în mine, pentru că mi-au consumat multe extraverale şi minut... Citeste tot

NIG de vorbă cu Alina Emandi, creator bijuterii

Ca orice altă femeie, sunt o mare admiratoare de bijuterii;  frumuseţea care ne-a fost dăruită de natură poate fi oricând oglindită, intensificată, definită de bijuterii şi machiaj. Am descoperit... Citeste tot

Eu am omorat tipul din filme

Ma plimbam, ieri, printr-o librarie si mi-a sarit in ochi concitadinul Bogdan Stoica (in marime naturala, din carton) impreuna cu noua sa carte, "Tipul din filme nu exista". Promit s-o citesc, desi ti...Citeste tot

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

O călătorie mai specială printre gusturi și arome

Rețete de la mama de-acasă

De astă dată, în loc ... Citeste tot