Putere mild-hybrid și tehnologii noi de conectivitate și asistență a șoferului pentru modelul îmbunătățit Kia Stonic (facelift)
Modelul Stonic îmbunătățit (facelift) oferă acum șoferilor o gamă eficientă de sisteme noi de propulsie ‘Smartstream’, cu inovații care contribuie la îmbunătățirea eficienței. Printre acestea, modelul Stonic oferă acum noul sistem de propulsie pe benzină mild-hybrid ‘EcoDynamics+’ de 48V și este echipat de asemenea, cu noua transmisie manuală inteligentă ‘clutch-by-wire’, dezvoltată de companie.
Designul interior și exterior al modelului Stonic rămâne în mare măsură neschimbat, totuși, proprietarii au o libertate mai mare de a-și personaliza automobilul decât înainte, datorită noilor scheme de culori pentru caroserie și plafon și noilor modele de jante. În interior, clienții pot alege acum un sistem de navigație și infotainment cu touchscreen mai mare, de 8.0 inch cu noile funcționalități ale sistemul telematic UVO Connect* ‘Phase II’, dezvoltat de Kia. Sisteme de siguranță și asistență pentru șofer sunt îmbunătățite și mai mult, cu ajutorul unei noi game de sisteme avansate de înaltă tehnologie pentru asistența șoferului.
Lansat pe piața europeană la sfârșitul anului 2017, modelul Stonic a devenit de atunci al patrulea cel mai bine vândut automobil Kia în fiecare an (după familia modelului Ceed, Sportage și Picanto). Vânzările totale în Europa până în acest moment au ajuns la peste 150.000 de unități.**
Sistemele de propulsie
Noul sistem de propulsie pe benzină mild-hybrid EcoDynamics+ cu noua transmisie manuală inteligentă
Modelul Kia Stonic îmbunătățit va oferi noul sistem de propulsie pe benzină ‘EcoDynamics+’ MHEV (mild-hybrid electric vehicle). Cuplat la noul motor T-GDi de 1.0 litri ‘Smartstream’ cu sistemul MHEV de 48V, sistemul de propulsie EcoDynamics+ oferă o eficiență mai bună prin livrarea și recuperarea puterii electrice. O baterie compactă litiu-ion polimer de 48V suplimentează cuplul motorului cu putere electrică și extinde perioada în care mașina rulează cu motorul oprit, cu ajutorul unui nou generator MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).
Generatorul MHSG este conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al motorului și comută între modurile ‘motor’ și ‘generator’ în funcție de condițiile de rulare. În modul ‘motor’, în timpul accelerării, sistemul MHSG oferă un plus de putere electrică pentru a reduce sarcina motorului și emisiile. Pe măsură ce automobilul decelerează, sistemul MHSG are capacitatea, în anumite condiții, să comute în modul ‘generator’, recuperând energie de la arborele cotit pentru a reîncărca bateria.
Noul motor Smartstream înlocuiește generația anterioară a motorului ‘Kappa’ T-GDi de 1.0 litri al modelului Stonic și este echipat cu tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Tehnologia CVVD permite motorului să comute între diferite cicluri de combustie în funcție de sarcină, maximizând eficiența în toate condițiile de rulare. Motorul Smartstream oferă aceleași puteri ca și motorul Kappa anterior - 100 CP sau 120 CP - dar permite un cuplu maxim mai mare, în funcție de transmisie. De exemplu, cuplul maxim oferit de modelele echipate cu motorul de 120 CP și transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteze (7DCT) este cu 16% mai mare, de 200 Nm.
Noul sistem de propulsie EcoDynamics+ este oferit atât în versiunile de putere de 100 CP cât și de 120 CP ale noului motor și dispune de sistemul Drive Mode Select care permite șoferilor să-și personalizeze modul de condus cu ajutorul modurilor ‘Eco’, ‘Sport’ și ‘Normal’.
Modelele cu sistemul EcoDynamics+ sunt de asemenea disponibile cu noua transmisie manuală inteligenta iMT dezvoltată de Kia. Sistemul ‘clutch-by-wire’ contribuie la scăderea consumului de combustibil și la scăderea emisiilor CO2 ale sistemului MHEV, în timp ce păstrează implicarea șoferului similar unei transmisii manuale convenționale. În locul unei legături mecanice, ambreiajul transmisiei iMT operează pur electronic și se integrează perfect cu sistemul de propulsie MHEV de 48V. Transmisia iMT lucrează împreună cu generatorul mild-hybrid (MHSG) pentru a opri motorul mai devreme decât sistemul Idle Stop & Go, din momentul decelerării și până la oprirea completă.
Ambele transmisii, iMT și 7DCT, permit perioade de rulare cu motorul oprit (“sailing”) pentru a sc[dea consumul de combustibil. Acesta operează la viteze de până la 125 km/h, iar motorul este reactivat în momentul în care șoferul apasă una dintre pedale - accelerație, frâna sau ambreiaj.
Noile sisteme de propulsie pe benzină Smartstream
De asemenea, modelul Kia Stonic prezintă îmbunătățiri majore ale gamei sale de motoare pe benzină, maximizând eficiența, reducând emisiile CO2 și îmbunătățind experiența la volan. La fel ca și modelele EcoDynamics+, linia gamei Stonic este acum oferită în Europa cu o serie de motoare pe benzină non-hybrid Smartstream - noul motor supra-alimentat T-GDi de 1.0 litri și 100 CP și noua versiune a motorului Kia normal-aspirat de 1.2 litri, cu tehnologia inovatoare Dual Port Injection și o putere de 84 CP.
Motorul T-GDi de 1.0 litri și 100 CP este acum oferit și cu transmisia manuală cu șase trepte de viteză, înlocuind transmisia manuală cu cinci trepte anterioară, precum și cu transmisia 7DCT.
Cifrele oficiale pentru eficiență și performanță pentru fiecare sistem de propulsie al noului Stonic - inclusiv modelele EcoDynamics+ - vor fi anunțate aproape de data începerii comercializării.
Tehnologie
Sistem infotainment actualizat cu aplicația inovatoare telematică UVO Connect* ‘Phase II’
Modelul Stonic dispune de un sistem de navigație cu touchscreen actualizat, care oferă sistemul telematic UVO Connect* ‘Phase II’, îmbunătățind conectivitatea și controlul automobilului.
Un display touchscreen mai mare, de 8.0 inch, este oferit în varianta de echipare standard, cu un display audio sau navigație prin satelit oferită opțional, în funcție de specificațiile automobilului. Noul sistem are conexiune multiplă Bluetooth, ce permite utilizatorilor să conecteze până la două dispozitive mobile în același timp - unul pentru utilizarea hands-free a telefonului și media și celălalt doar pentru utilizare media. Sistemul oferă aplicațiile wireless Apple CarPlay și Android Auto pe modelele echipate cu noul sistem audio de 8.0 inch, anulând nevoia multor proprietari de a-și conecta smartphone-ul printr-un cablu.
Modelul Stonic îmbunătățit oferă noul sistem telematic UVO Connect* ‘Phase II’, dezvoltat de Kia, care include o gamă de servicii ‘on-board’ cum sunt informațiile în timp real din trafic, previziuni meteo, puncte de interes, prețuri ale carburanților și detalii despre locurile de parcare disponibile pe stradă sau în locuri special amenajate - incluzând prețuri, locații și disponibilitate. Funcționalitatea de recunoaștere vocală online permite utilizatorilor să caute puncte de interes, adrese, actualizări ale stării vremii sau să trimită mesaje text prin comandă vocală. Un nou serviciu de „navigație online” folosește informații în timp real stocate în sistem cloud și date istorice pentru a planifica trasee în timp optim, mai exacte ca niciodată.
Aplicația UVO App*, compatibilă cu smartphone-urile Android și Apple oferă, de asemenea, o gamă de funcționalități noi ‘Phase II’ inclusiv funcția ‘Last Mile Navigation’. Această funcție ajută clienții să continue traseul călătoriei către destinația finală, chiar dacă au parcat și au lăsat automobilul în urmă. Acest lucru îi ajută pe clienții Kia să navigheze în orașele ce oferă centre de parcare care sunt adesea la o oarecare distanță față de magazine, cafenele sau restaurante.
O nouă funcționalitate de transfer al profilului utilizatorului (User Profile Transfer) permite acestora să-și salveze o copie a preferințelor aplicației UVO* în sistem “cloud” sau să tranfere setările dintr-un automobil în altul. Această funcționalitate a fost proiectată pentru clienții care schimbă des automobilele Kia echipate cu sistemul UVO Connect*, cum sunt șoferii de flote sau familiile care dețin mai multe automobile Kia echipate cu sistemul UVO Connect* în familie.
Notă
* Sistemul telematic UVO Connect si aplicația UVO app sunt disponibile doar pe anumite piețe din Europa.
Design și personalizare
Noi culori și modele de jante ce oferă posibilități suplimentare de personalizare
În interior și în exterior, designul modelului Stonic îmbunătățit rămâne în mare parte neschimbat, cel mai recent model dispunând de blocuri optice full LED cu un design nou, frapant. Cu aspectul său de crossover compact încă proaspăt la 3 ani de la lansarea sa, Kia oferă clienților noi moduri de a-și personaliza Stonic-ul.
La exterior, sunt disponibile noi jante din aliaj de 16 inch, precum și două noi culori de caroserie - Perennial Grey și Sporty Blue. Paleta de culori oferă clienților posibilitatea de a alege până la nouă nuanțe de vopsea. În plus, noile culori oferite pentru caroserie și plafon creează mai multe posibilități de combinații bicolore contrastante. Cu plafonul disponibil acum și în culoarea Most Yellow, numărul total de opțiuni în două tonuri a crescut la 20, în funcție de specificațiile pieței și ale automobilului. Plafonul în două tonuri este popular în rândul clienților modelului Stonic, 33% dintre clienții europeni alegând această opțiune.
În interior, pe lângă noul display touchscreen de 8.0 inch, șoferul este, de asemenea, întâmpinat de un nou afișaj digital de 4.2 inch, cu rezoluție mai mare, amplasat între ceasurile de bord. Noi opțiuni de personalizare pentru interior sunt de asemenea disponibile. Noile “pachete” în culorile albastru și galben oferă clienților posibilitatea de a alege acum între patru tipuri de combinații cromatice pentru interior, în funcție de specificația automobilului și de piața de comercializare. Acestea adaugă un plus de culoare și fler habitaclului, datorită evidențierii culorilor pe panoul de bord și consola centrală.
Siguranță
Noi tehnologii avansate de asistență și siguranță
Modelul Stonic îmbunătățit oferă multe dintre cele mai recente sisteme avansate de asistență și siguranță pentru șofer dezvoltate de Kia, în funcție de versiunile de echipare. Acestea includ Sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale cu pietonii, automobilele și cicliștii (FCA - Forward Collision-Avoidance Assist), Sistemul de asistare la păstrarea benzii de circulație (LKA - Lane Keeping Assist), sistemul de monitorizare a atenției șoferului (DAW - Driver Attention Warning), sistemul de avertizare pentru evitarea coliziunii cu obiectele aflate în unghiul mort (BCW - Blind-Spot Collision Warning) și sistemul de asistare la evitarea coliziunii cu obiectele aflate în unghiul mort (BCA - Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), sistemul inteligent de avertizare la depășirea limitei de viteză (ISLW - Intelligent Speed Limit Warning), Smart Cruise Control (SCC). și sistemul de asistare la păstrarea benzii de rulare (LFA - Lane Following Assist).
Sistemul LFA (Lane Following Assist) în colaborare cu sistemul SCC (Smart Cruise Control) controlează accelerația, frânele și direcția în funcție de automobilele din față și condițiile de trafic. Operând la viteze sub 180 kmh, sistemul folosește o cameră video și senzorii radar pentru a menține o distanță sigură față de automobilul din față, în timp ce monitorizează marcajele rutiere pentru a menține mașina în centrul benzii sale de circulație. De asemenea, este disponibil sistemul RCCA - Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, cu senzori față și spate pentru parcare și sistemul ROA - Rear Occupant Alert, care alertează șoferul dacă lasă din neatenție un pasager sau un animal de companie în automobil.
Modelul îmbunătățit este echipat cu șase airbag-uri și cu sistem ISOFIX de prindere a scaunului pentru copii.
Autor: BoncafeStyle