„La Traviata”, povestea celei mai celebre curtezane a Parisului, pe scena Operei Naționale București

Opera Națională București prezintă duminică, 16 ianuarie 2022, la ora 18:30, spectacolul cu opera „La Traviata” de Verdi, în regia și mișcarea scenică a lui Paul Curran. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu.

În rolul Violetta Valery va evolua soprana Ana Camelia Ștefănescu în calitate de invitată a teatrului nostru; soprana s-a născut la Bucureşti şi a absolvit cursurile Universităţii Naţionale de Muzică din București la clasa de Canto Prof. Ionel Voineag. Este laureată a unor importante concursuri internaţionale de canto (Hariclea Darclée 1995, Verviers 1995 şi Reine Elisabeth 1996); până la stabilirea în Belgia, a fost solistă a Operei din București, pe scena căreia a interpretat roluri de soprană de coloratură precum: rolul titular din ”Lucia di Lammermoor” de Donizetti, Rosina din ”Il Barbiere din Siviglia” de Rossini, Zerbinetta din ”Ariadne auf Naxos” de Strauss şi Regina Nopţii din ”Die Zauberflötte” de Mozart.

Debutul său internaţional a avut loc la Teatro Comunale din Florenţa, cu rolul Regina Nopţii din opera ”Die Zauberflötte” de Mozart pe care l-a cântat apoi pe importante scene lirice europene: Operele de Stat din Viena, Hamburg şi Berlin, teatrele din Graz şi Nissa. Iar când producţia din Berlin a fost pusă în scenă în Japonia, Ana-Camelia Ştefănescu a fost invitată de dirijorul Daniel Barenboim pentru a interpreta rolul în acel turneu. A interpretat rolul Olympia din ”Les Contes d'Hoffmann” de Offenbach în noua producţie a regizorului Dieter Kaeg pentru Opera din Irlanda, rolul Regina din "The Verurteilung des Lukullus" de Paul Dessau şi rolul Narsea din "Solimano" de Johann Adolph Hasse la Opera de Stat din Berlin; de asemenea rolurile L'Enfant, Le Rossignol şi La Princesse din opera într-un act "L'enfant et le sortilèges" de Ravel la Teatro Real din Madrid.

Recent, soprana Ana Camelia Ştefănescu a primit cronici elogioase pentru debutul ei în rolul Ophélie din ”Hamlet” de Ambroise Thomas în producţia regizorului Vincent Boussard dirijată de Patrick Fournillier propusă de Opéra National du Rhin la Strasbourg şi Mulhouse și, de asemenea, pentru rolul La Folie din opera "Platée" de Rameau într-o producţie premiată aparţinând regizoarei Mariane Clément împreună cu ansamblul Les Talens Lyriques dirijat de Christophe Rousset şi pentru rolul Violetta din noua producţie a operei ”La Traviata” de Verdi semnată de Vincent Boussard.

Spectacolul evocă povestea emoționantă a faimoasei curtezane Marie Duplessis pe numele său adevărat Alphonsine Rose Plessis din Parisul primei jumătăți a secolului XIX-lea care a marcat existența unor personalități precum compozitorul Franz Liszt și scriitorul Alexandre Dumas-fiul. Acestuia din urmă i-a fost muză pentru celebrul său roman „Dama cu camelii”, care i-a servit lui Giuseppe Verdi drept sursă de inspirație pentru opera sa, „La Traviata”, a cărei primă reprezentație la București a avut loc în anul 1856, la trei ani de la premiera mondială de la Teatrul La Fenice din Veneția.

Regizorul Paul Curran propune o montare neconvențională și provocatoare care transpune acțiunea poveștii din Parisul anului 1700, așa cum apare în libretul operei. Conceptul regizoral urmărește detaliile cheie ale poveștii Traviatei, în special contrastul dintre conservatorismul aparent și pomiscuitatea tacită a epocii, căreia îi conferă o anumită savoare dramatică.

Regizorul Paul Curran despre „La Traviata” de pe scena Operei Naționale București: „Cred că, pentru vremea aceea, Verdi scria o operă modernă. Tema operei era foarte populară în epocă, dar în același timp ... periculoasă. În altă ordine de idei, drama constă într-o poveste pe care fiecare dintre noi poate s-o înțeleagă, este povestea unei femei în dizgrație. Credeți că toată această poveste are șanse să se întâmple în realitate? Desigur. Ar trebui o femeie să fie pusă într-o situație atât de îngrozitoare din cauza societății? Eu nu cred asta. Dar tocmai acest aspect o face atât de interesantă pentru mine și mai ales toți putem să găsim ceva în ea din noi înșine, putem găsi ceva similar în noi din anumite fragmente ale poveștii din La Traviata.”

Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.

Și pentru că ne dorim să rămânem sănătoși, vă invităm să consultați regulamentul de participare la spectacole disponibil pe site-ul instituției în link-ul: https://operanb.ro/regulament-de-participare-la-spectacole/

Sponsor oficial: Enel România

Sponsori: Aqua Carpatica, EURO Insol

Parteneri: Sansha

Parteneri media: Radio România Cultural, Radio România Muzical, RFI România, Romantic FM, Radio Seven, Radio Itsy Bitsy, România TV, Zile și Nopți, Agerpres, Spot Media, Ziarul Metropolis, News București, Q Magazine, Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei, București Business, Reușita.ro, Revista Timpul, 9am.ro., Kudika, Garbo, QuickNews, Ballet Magazine, Mediatrust.


Autor: BoncafeStyle



Adauga comentariu

Numele tau:

Comentariul tau:


Security Code:



Blogurile BonCafe

Isteria dietelor

Text trimis de Viorela Dobre Oriunde intorci capul, oriunde privesti, invariabil te va lovi sceptrul unei noi metode de slabire, un regim minune care sa te ajute sa te transformi dintr-o scrofita i... Citeste tot

I'm good or not!?

Eu nu sint o persoana normala-sau ceea ce se  numeste de regula  in societate  normal!nu stiu cum sint dar nu ma sperii una ,doua  din ce mi se intimpla  ;ma tem  cu adevarat doar cind mi se imbol...Citeste tot

Parfumuri versatile potrivite și pe timp de iarnă

În timpul vacanței de iarnă, am folosit două parfumuri extrem de versatile și le-am găsit potrivite și pentru anotimpul rece. Câteva pufuri și m-am îndrăgostit de aceste parfumuri care, după ce... Citeste tot

Cu ce te îmbraci de cutremur?

 

În martie 1977 aveam 4 ani. Deşi s-a întâmplat ceva îngrozitor atunci – celebrul cutremur de 7,2 grade pe scara ... Citeste tot

Picior peste picior, NIG de vorbă cu Petronela Rotar

Deşi citind-o pe Petronela Rotar, am avut un pic senzaţia de deja-vu(poate pentru că mi-a fost recomandată de un prieten drag care vede o oarecare asemănare între noi), nu o ştiam totuşi pe această fa... Citeste tot

Prietenii mei, barbatii

Cand eram mica nu l-am citit pe Leonard Cohen si nu stiam ca scrisese el intr-o carte, probabil in urma experientelor personale, ca "o prietenie intre un barbat si o femeie, daca nu e bazata pe sex, e...Citeste tot

Vacanțele mele în Elveția Franconă / My holidays in Franconian Switzerland

(the English version is available just after the Romanian one and is to be continued on the post regarding: "Those people" novel making off)

Era pr... Citeste tot