Kraft Foods pledează pentru responsabilitate corporativă şi voluntariat
Ca producător de alimente, Kraft Foods oferă consumatorilor o varietate de produse gustoase şi de calitate, ce se potrivesc gusturilor, nevoilor şi ocaziilor diferite, precum şi informaţiile nutriţionale de care aceştia au nevoie pentru a lua o decizie în cunoştinţă de cauză asupra a ceea ce mănâncă.
Însă compania Kraft Foods şi-a asumat un angajament pe termen lung ce aduce succesul în afacere prin respectarea valorilor etice, a oamenilor, a comunităţilor şi a mediului înconjurător şi care, în accepţiunea Kraft, reprezintă responsabilitatea corporativă.
Compania îşi concentrează resursele asupra domeniilor cu cea mai mare relevanţă pentru afacere, acolo unde poate avea cel mai mare impact. Preocupările legate de mediu şi informaţiile referitoare la deciziile de cumpărare ale consumatorilor, ce se iau ţinând cont de stilul de viaţă sănătos şi de sustenabilitate, oferă companiei oportunităţi de îmbunătăţire a modului în care îşi derulează afacerea.
Timp de 10 ani, compania Kraft Foods România a derulat programul „Şi eu mănânc sănătos”, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi cu sprijinul Fundaţiei Sera, prin intermediul căruia a dorit să contribuie la lupta împotriva obezităţii în rândul copiilor şi să promoveze alimentaţia sănătoasă şi activitatea fizică.
De-a lungul anilor, la nivel naţional, peste 300.000 de copii de clasa a treia au participat în acest program.
Anul acesta, Kraft Foods România susţine campania de educare cu privire la un stil de viaţă sănătos, acesta fiind primul proiect de o astfel de amploare iniţiat într-un efort comun de către industrie sub umbrela IAA România (International Advertising Association), în parteneriat cu Consiliul Naţional al Audiovizualului.
Campania se va desfăşura din iunie până în decembrie 2009 şi va fi una integrată, cu tactici de comunicare convenţionale şi neconvenţionale, în prima fază, pentru a ajuta la conştientizarea stilului actual de viaţă al românilor, în care un rol important îl au alimentaţia şi activitatea fizică, şi apoi prin educarea publicului larg.
Acţiunea „Lanţul Culorilor” face parte din prima fază a „Programului pentru un stil de viaţă sănătos” şi îşi propune să ajute la conştientizarea stilului actual de viaţă al românilor. Primele panglici colorate din „Lanţul Culorilor” au fost legate pe 23 iunie de cei patru stâlpi montaţi în Parcul din Piaţa Unirii din Bucureşti. Acţiunea a continuat atât în cadrul companiilor, cât şi în alte locaţii din Bucureşti.
Pe data de 14 iulie vor fi publicate rezultatele obţinute.
Pe data de 14 iulie vor fi publicate rezultatele obţinute.
Obiectivele stabilite şi iniţiativele pe care Kraft Foods le-a luat vor asigura sănătatea afacerii şi a planetei pe termen lung.
Promovând practicile agricole sustenabile compania poate fi sigură de calitate bună a materiilor prime pe care le foloseşte în produsele sale, ajutând în acelaşi timp la protejarea şi îmbunătăţirea vieţii şi a mediului local din comunităţile cultivatorilor.
Kraft Foods schimbă designul ambalajelor folosind mai puţin material, mai uşor în greutate pentru a reduce cantităţile de deşeuri trimise la gropile pentru depozitare. De exemplu, în România pentru ambalarea tabletelor de ciocolată Milka s-a introdus anul trecut un ambalaj nou, mai ecologic, deoarece are o greutate mai redusă, cantitatea de material de ambalare folosită fiind cu 60% mai mică.
În acelaşi timp, Kraft Foods şi-a stabilit ţinte stricte pentru folosirea mult mai sustenabilă a resurselor energetice, precum şi a cantităţii de apă utilizate, minimizând impactul deversărilor de apă uzată.
Referitor la implicarea în comunitate, fiind una din cele mai mari companii producătoare de alimente din lume, Kraft Foods se concentrează asupra luptei împotriva lipsei de hrană şi promovării unui stil de viaţă sănătos.
La nivel global, Kraft Foods donează anual aproape 100 de milioane de dolari, donaţie ce constă în alimente, bani, precum şi în acţiuni de voluntariat pentru a-i ajuta pe cei ce au nevoie.
De asemenea, de la intrarea pe piaţa locală în 1994, Kraft Foods România s-a implicat în viaţa comunităţii locale, a făcut donaţii în produse şi bani copiilor din familii defavorizate, căminelor de bătrâni şi persoanelor afectate de inundaţii în ultimii ani. Prin programul de marketing comunitar, „Împreună pentru copii”, au fost renovate 6 spitale de pediatrie.
În luna iunie, cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului, în cadrul unei iniţiative desfăşurate de SOS Satele Copiilor şi Greentronics, Kraft Foods România a reuşit să colecteze 100 de telefoane mobile, ce nu mai puteau fi folosite. Contravaloarea acestora a fost oferită de către Greentronics asociaţiei SOS Satele Copiilor.
În cadrul programelor de voluntariat, angajaţii companiei se implică în acţiuni de plantare de arbori şi flori, voluntarii din Kraft Foods România plantând peste 400 de copaci în Braşov şi Bucureşti. Totodată, angajaţii de la fabrica de ciocolată din Braşov participă începând cu 22 iunie, timp de 3 săptămâni, la o acţiune de înfrumuseţare a oraşului în care trăiesc. În primele două săptămâni, în cele peste 2.400 de ore de voluntariat, aceştia au îngrijit Parcul Central şi Parcul Trandafirilor din Braşov, îndepărtând buruienile şi făcând curăţenie.
Iniţiativele şi contribuţiile aduse de Kraft Foods România la o viaţă mai curată şi mai sănătoasă constituie cel mai bun exemplu că orice gest, oricât de mic, din partea fiecăruia dintre noi poate salva planeta şi îmbunătăţi calitatea vieţii.
Autor: L.I.